Sunday 27 May 2012

Berdiet Tanpa Rasa Lapar


Petua Berdiet Tanpa Rasa Lapar

Tidak perlu mengurangkan pengambilan makanan, jika anda ingin kurus. Sebaliknya anda hanya perlu memilih jenis buah-buahan yang boleh menggantikan keinginan anda untuk merasa manisnya gula. Selain itu, tubuh akan memberi tindak balas positif terhadap gula natural yang terdapat di dalam buah. Antara buah-buahan yang sesuai untuk program diet ialah:

Nanas – Ia mengandungi bromelain, enzim yang mampu mengurangkan protein. Nanas juga kerap digunakan untuk membuang toksin dalam tubuh dan menurunkan berat badan. Kandungan serat dalam nanas juga banyak, dan akan membuatkan anda terasa kenyang.

Limau - Selama ini limau dikenali sebagai buah-buahan yang kaya vitamin C. Namun, limau juga mempunyai banyak keistimewaan lain seperti tidak mengandungi lemak, rendah kalori dan kaya serat.

Epal - 6 gram serat yang terdapat dalam sebiji epal bersaiz sedang, dapat membantu sistem pencernaan anda. Epal tidak memiliki kandungan sodium atau lemak, tetapi kaya vitamin serta mineral . Sebiji epal akan membuatkan anda kenyang dan membantu membakar kalori.

Peach - Selain rasanya yang enak, kalori peach juga rendah dan kaya dengan vitamin A dan C.

No comments:

Post a Comment